Błędy SEO które psują Twoje zasięgi

Najczęstsze błędy SEO, o których prawdopodobnie nie wiedziałeś, to używanie niewłaściwych słów kluczowych, publikowanie zduplikowanej treści, brak responsywnej witryny, ignorowanie zachowań użytkowników, niewłaściwe reklamy i brak aktualizacji witryny. Wpływają one negatywnie na pozycjonowanie strony, mogą też skutkować karami nałożonymi od Google. Unikając tych błędów i dbając o swoje SEO, będziesz w stanie podnieść pozycję swojej witryny w rankingach i zwiększyć ruch na stronie.

Brak responsywnej strony internetowej i ignorowanie użytkowników

Ponieważ coraz więcej osób przegląda strony internetowe za pomocą urządzeń mobilnych, musisz upewnić się, że Twoja strona jest w pełni responsywna. Jeśli nie masz responsywnej strony internetowej, może być trudno nawiązać kontakt z odbiorcami. Jeśli Twoja strona jest trudna w nawigacji na urządzeniach mobilnych, jest mniej prawdopodobne, że ludzie pozostaną na niej i będą ją przeglądać. Jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, tracisz również dużą część ruchu na stronie oraz masz gorsze pozycjonowanie. Ponad połowa ruchu w Internecie jest obecnie generowana przez urządzenia mobilne. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, tracisz ogromną część potencjalnych odwiedzających. To samo tyczy się użytkowników. Warto zastanowić się co robią, bo to właśnie dla nich tworzymy stronę:

  • Na jakie treści klikają odwiedzający Twoją stronę?

  • Jak długo pozostają na Twojej stronie?

  • Jaką ścieżką podążają podczas odwiedzania Twoich stron?

Wszystkie te szczegóły są ważne, jeśli chodzi o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. Jeśli uda Ci się ustalić, czego szukają Twoi odbiorcy i jak chcą to znaleźć, będziesz w stanie zoptymalizować swoją witrynę pod kątem tych osób. Na przykład, załóżmy, że prowadzisz bloga o fotografii i zauważyłeś, że ludzie częściej klikają na artykuł "Przewodnik początkującego fotografa" niż na jakikolwiek inny. Oznacza to, że powinieneś zadbać o to, aby ten artykuł był łatwo dostępny dla odwiedzających, którzy szukają go za pomocą wyszukiwarek. Możesz to zrobić, optymalizując ten artykuł jako wysoko pozycjonowany i umieszczając go w sitemapie swojego bloga o fotografii.

Nieprawidłowa reklama może zrujnować najlepszą stronę

Jakiego typu reklam używasz na swoich stronach? Czy są one adekwatne do zawartości Twojej strony? Czy są odpowiednie dla Twoich odbiorców? Są to ważne pytania, które należy sobie zadać, aby uniknąć niewłaściwej reklamy. Jeśli używasz nieistotnych reklam, wprowadzających w błąd lub obraźliwych, Twoja witryna zostanie za to ukarana. Jeśli chodzi o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek, reklamy mają duże znaczenie. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna zajmowała wysokie pozycje w rankingu, musisz upewnić się, że Twoje reklamy są zgodne z zasadami reklamowymi wyszukiwarki.